Peuterleerplek 't Musje

Peuterleerplek ’t Musje is een Peuterleerplek waar kinderen vanaf 2 ½ tot 4 jaar welkom zijn en valt onder stichting Jongleren. Ouders kunnen hun kinderen online inschrijven op www.jonglerendenhaag.nl. Om de kinderen goed te stimuleren in hun (taal)ontwikkeling werken zij samen met basisschool de Ontmoeting. Peuterleerplek ’t Musje heeft twee groepen en u kunt uw voorkeur aangeven voor groep A of groep B.

Openingstijden Voorschoolpeuterspeelzaal

Groep A Groep B
Maandag 08:15 - 11:30 12:20 - 15:35
Dinsdag 12:20 - 15:35 08:15 - 11:30
Woensdag 08:15 - 11.30 12:20 - 15:35
Donderdag 08:15 - 11:30 12:20 - 15:35
Vrijdag 12:20 - 15:35 08:15 - 11:30

Op de Peuterleerplek leren de kinderen door te spelen. Spelend leren is goed voor de ontwikkeling van kinderen. Door te spelen werken we aan de taalontwikkeling. Dat is belangrijk om te voorkomen dat uw kind met een achterstand aan de basisschool begint. Maar er is ook veel aandacht voor andere dingen, zoals muziek, knutselen, rekenen en bewegen. Zo bereiden we uw kind voor op de kleuterklas van de basisschool. Wat kost het? Dit is te vinden op de website www.jonglerendenhaag.nl.

Om uw kind de best mogelijke begeleiding te bieden werken de Peuterleerplek en de basisschool op meerdere vlakken samen. Er wordt samengewerkt met de intern begeleider van de basisschool indien er zorgen zijn rondom de ontwikkeling van een peuter. Het is daarom het in het belang van uw kind goed om uw kind op dezelfde basisschool te plaatsten, waarmee de Peuterleerplek samenwerkt.

Vanaf 2 jaar kunnen peuters met hun ouder deelnemen aan Samenspel. Het doel van Samenspel is dat kinderen leren spelen met andere kinderen. Daarnaast dient samenspel er ook voor dat ouders met hun kinderen leren spelen. Tijdens deze bijeenkomsten wordt er alleen Nederlands gesproken, waardoor er spelenderwijs ook aandacht wordt geschonken aan de Nederlandse taal. Deze bijeenkomsten worden wekelijks gehouden op donderdagmiddag van 12:30 tot 13:30 en 13:45 – 14:45 uur. Deze bijeenkomsten worden tijdelijk gehouden in het lokaal van de kleine keet bij KimDak, op de Draaistraat 14.